Izvor: eKapija | Utorak, 11.09.2018.| 15:00
Izdvojite članak Odštampajte vest

Rešen decenijski problem vlasničke strukture Dnevnika, novi vlasnik Novosadska TV

Ilustracija (Foto: antb/shutterstock.com)
Problem vlasničke strukture Dnevnika, koji je postao poznat odlaskom nemačke firme WAZ i koji traje već deset godina, rešen je tako što ga je kupila Novosadska TV, rekao je Udruženju novinara Srbije (UNS) generalni direktor Dnevnik Vojvodina presa Dušan Vlaović.

Vlaović UNS-u nije rekao od koga je vlasnica Novosadske TV Aleksandra Martinović kupila udeo u Dnevnik Vojvodina presu, izdavaču Dnevnika, da li od WAZ-a ili od biznismena Miroslava Bogićevića.

Vlaović nije kazao ni koliko je Novosadska TV platila za udeo u firmi koja izdaje Dnevnik.

Aleksandra Martinović, osim Novosadske TV d.o.o, vlasnica je i firme Srbija danas, izdavača portala Srbija danas.

Podsetimo, vlasnici firme Dnevnik Vojvodina pres bili su nemačka firma Mediengruppe Balkan GMBH, čiji je osnivač WAZ, sa udelom od 55% i firma Dnevnik AD sa udelom od 45%. Firma Mediengruppe Balkan GMBH je, kako je Vlaović rekao UNS-u, tri godine u stečaju.

Firma Dnevnik AD, koja je manjinski vlasnik novosadskog lista, prešla je u vlasništvo zaposlenih nakon što je 2016. godine država donela odluku o raspodeli akcija zaposlenima bez naknade. Inače, do privatizacije 2003. godine, list Dnevnik bio je javno glasilo u vlasništvu Skupštine AP Vojvodine.


Problemi Dnevnika

List Dnevnik u 2016. godini imao je problem sa imenovanjem urednika, a u prošloj godini i sa blokadom računa.

Naime, 2016. godine Dnevnik AD imenovao je novog urednika lista Dnevnik, dok je većinski vlasnik Dnevnik Vojvodina pres osporio ovaj izbor, o čemu je UNS ranije pisao.

Osim problema sa izborom urednika, račun Dnevnik Vojvodina presa od prošle godine bio je blokiran na iznos od 190.503.721,79 dinara, što je UNS-u ranije potvrdio Vlaović, zbog duga koje je ovo preduzeće imalo prema štampariji Politika.

Kako je on ranije rekao UNS-u, dug je nastao kada je pokrajinska Vlada 2013. godine, iako je postojala odluka Skupštine, prestala Dnevniku da isplaćuje pet miliona dinara mesečno, novac koji je bio korišćen za štampu, navodi se u saopštenju UNS-a.
Unos komentara je omogućen samo ulogovanim korisnicima.